maanantai 29. kesäkuuta 2015

MACFeast



Toukokuussa oli varsinaiset MAC-bakkanaalit. Sen verran paljon tuli kotiutettua tavaraa Tampereen MAC-tiskiltä. Mutta minkä sille mahtaa, loistavat ja tajuttoman mukavat myyjät, korkealaatuiset tuotteet ja varsin maltilliset hinnat. Olen tainnut löytää meikkituotteideni kulmakiven, tai ainakin huulipunien. Minun täytyy vielä tutustua tarkemmin ajatuksella MACin meikkivoiteisiin ja puutereihin, sillä mielikuvani merkin meikkivoiteista ja puutereista ei ihan vastaa omaa tarvettani, mutta on paljon mahdollista, että olen vain kuunnellut muiden puheita ja saanut väärän kuvan. Mutta toisaalta, ottaen huomioon meikkikokoelmani koon ja koostumuksen, on MAC kyllä hyvin edustettuna, joten kyllähän sen voi kokoelman kulmakiveksi laskea.

Mitäs minä sitten ostin? No vähän kaikkea:



Kevään Wash&Dry –kokoelmasta hankin ostoagentin avulla itselleni kokoelman molemmat poskipunat sekä yhden huulipunan.
Hipness ja Crisp Whites iskivät kovaa minun poskipunahermooni, ja maailma ei olisi ollut mallillaan, jos en näitä olisi itselleni saanut. Kumpikin on mielestäni samaan aikaan kivan neutraali ja kuitenkin jonkin värinen. Crisp Whites on kylmä persikka(englanninkielisten lähteiden mukaan mandariini, mutta minun mielestäni persikka), jossa on helmiäistä. Hipness on lämpimähkö pinkki(englanninkielisten lähteiden mukaan tämä olisi sitten persikka, pah sanon minä).
Steam Heat on räväkkä, kunnon Punainen. Rehellisen punaisissa huulipunissa vain on sitä jotain, joka vetoaa minuun. 

CRISP WHITES-HIPNESS-STEAM HEAT


Normaalivalikoimasta kotiutin kolme huulipunaa, joista Brave ja Faux ovat melkein toistensa kaksosia. Alunperin halusin Braven, mutta se oli loppu ja huhujen mukaan sitä ei välttämättä olisi ollut enää tulossa lisää. Ihan ensimmäiseksi Bravessa rakastuin sen nimeen, näin siitä swatch:in netissä oikealla hetkellä, jolloin rohkeudeksi nimetty huulipuna iski lujaa. Tarpeeksi kauan haaveiltuani olin jo niin obsessoitunut väriin, että se oli pakko saada. Ja sitten, kun sitä ei ollutkaan tarjolla, päätin, että fake it ’til you make it. Huhut osoittautuivat vääriksi ja Bravea tuli kuin tulikin lisää myyntiin, mietin hetken ja päätin ostaa myös päiväunieni alkuperäisen kohteen. Brave ja Faux ovat mielestäni kauniita ei-hulipunaa-huulipunia.
Rebel näyttää puikossa viininpunaiselta, mutta paljastuu kuitenkin luumun ja kirsikan rakkauslapseksi. Rebel ei todellakaan ole tylsä, kaikkea muuta, mutta se on silti semmoinen… ei-erikoinen sävy, ei mitenkään ”epänormaali” sävy huulipunalle, joten se sopii monenlaisiin tilanteisiin herättämättä kuitenkaan liikaa huomiota.

FAUX-BRAVE-REBEL


Muut mukaan tarttuneet kosmetiikkatuotteet ovat kynsilakka, peiteaine sekä huulipunanpohjustaja.
Kynsilakka on hennon vaaleanpunainen helmiäislakka nimeltään Girl trouble. Tykkään kyllä todella paljon MACin tuotteiden nimilinjasta, hauskoja ja kuvaavia.
Peiteaine oli ollut ostoslistallani jo hyvän aikaa, todetessani aikaisemmin keväällä valmistautuessani yksiin isompiin juhliin, etten omistamillani tuotteilla saa silmäpussejani millään piiloon(olivat ehtineet kasvaa ja tummua varsin mittaviksi, kumma kyllä, nukkuminenkin auttoi asiaa). Istahtaessani MACin pisteen penkkiin ja myyjän sutiessa kasvoilleni tätä Pro Longwear Concealer –peiteainetta, huudahdin täysin spontaanisti, että ”Mähän näytän siltä, että mä olisin nukkunut!”. Kertonee jotain, sillä tummista silmänalusista ei ollut jälkeäkään.
Huulipunanpohjustaja oli sellainen tuote, jolle minulla ei ollut ihan huutavaa tarvetta, mutta päätin kokeilla, josko siitä olisi jotain apua huulipunan pysymiseen paremmin. Olen kuullut hyvää tästä Prep+Prime Lip Basesta, eikä hintakaan ollut paha, niin nappasin matkaani ja kokeiluun.



Työkalupuolelta otin matkaani pari sivellintä ja taskupeilin.
Siveltimet, jotka ostin, ovat 195 sekä 287, joista 195 on käsittääkseni(?) perinteisempi peiteainesivellin, mutta myyjä suti peiteainetta kasvoilleni tuolla 287:lla ja tykkäsin sen tunnusta ja lopputuloksesta, joten otin senkin matkaani, jos saisin itsekin sillä hyvää jälkeä aikaan.
Taskupeili oli myös tarvehankinta, sillä olen päätynyt monesti tilanteeseen, jossa olisin tarvinnut peiliä, mutta sellaista ei ole ollut lähettyvillä eikä itseltä tai seuralaisiltakaan ole löytynyt. Toki olen aika varma, että minun täytyy ostaa tälle vielä toveri tai pari, sillä mitkä mahtaa olla mahdollisuudet, että se ainut omistamani taskupeili on hollilla silloin, kun sitä tarvittaisiin? Veikkaan, että se on siinä toisessa laukussa.



Sellainen MACFeast.

2 kommenttia: